Tisdagstema - randig

Oj, randig... anar att säkert några tar fram randiga plagg. Det får ni inte se här...
Som vanligt kan jag inte hålla mig till en bild, men randigt är det på lite olika sätt.
Ett roligt tema som öppnar för en hel del tolkningar (tror jag). Efter detta inlägg ska jag
själv ge mig in bland andra fotografers tolkningar... 

Odlingar som med sina långa rader bildar randigt mönster när man passerar.



Nyöppnade Clarion hotel som skymmer Norra Bantorget från järnvägsspåren är väldigt randigt på baksidan.


Lite uppifrån syns det randiga mönstret i Centralstationsgolvet väldigt bra.
Nere på golvet märks ränderna inte lika mycket...


Kort stund innan bilden togs fanns där även en gulrandig markis, men den rullades ihop, men gumman på balkongen i ett hus i gamla stan i Terracina lät sin markis fortsätta skugga mot solen.

Vill ni se flera olika tolkningar på randig? Klicka bara på ordet randig

Erik

Kommentarer:

1 Sarah:

Ja här var det randigt ;O)

2 Helén:

Vilka härliga foton! Jättebra tolkningar :)

3 Carina:

Många fina bilder!

4 Fritt ur hjärtat:

Ja, ja det är du och Gösta Ekman som inte kan välja;-) Men det är ju tur för oss övriga som får se all randighet!!

5 Christer:

Det där med att välja är inte din grej va? :-)



Jag hade ingen aning om att centralens golv var randigt!

6 Anonym:

Fina bilder, och alldeles speciellt gillar jag den sista bilden, på den randiga markisen och den hemtrevliga balkongen. Fin!!!

7 Ninni:

Eftersom jag har "grönt sinne" så fastnade jag för odlingsbilden.Är lite fascinerad av alla mönster och färger som uppstår när man brukar jorden.

Men alla bilder var randiga och fina:)Må så gott!

8 Towalisa:

Jag la märke till att även rabarbern är randig i förra inlägget. Det verkar vara en smarrig kaka, ska prova att göra den. Ha det så bra.

Nu måste jag leta nåt randigt oxå att lägga ut.

9 Soffy:

Så många olika motiv du fångat! Jag har sett mkt ränder idag, det blir så när man väl börjar tänka på ngt!

10 Erik:

Tack för era fina kommentarer :-)

Har själv, precis som du Soffy, farit runt och tittat på randiga bilder en hel del... skojigt! Ibland så smart, ibland så vackert och oftast snyggt, riktigt snyggt!

Ska försöka skärpa till mig och välja (he, he) ut om så bara två (närmare ett i alla fall). Men det är svårt...

Blir nog en del bilder nu i helgen, får återkomma med nya bildrika inlägg... som förklarar några dagars vila ;-)

11 Pialotta:

* Väldigt mycket randigt du fick till:-)

12 ElStiffo:

Randigt? Går det att äta? Jag ska se vad jag har i arkivet...

13 Erik:

Tjaa, ibland så stämmer det Pialotta. Om jag skulle välja ut en (fast jag ogärna vill välja såå hårt) så skulle det nog bli Terracinagumman, det är ett kul fotografi...

Ja du ElStiffo, ränder saknar du inte på dina bilder, men tror det måste vara foton i dessa teman. Finns säkert illustrationsutmaningar oxå, fast där behövs ju längre tid... Kanske kan du starta en sådan, kalla den onsdagskritan eller nå't? Ge alla en vecka på sig, typ...

Bara en idé.

Ha en skön solig vecka på kneget :-)

Kommentera här: