Tisdagstema - orange

Jaha, hade tänkt vara snabbare denna vecka.
Men en utflykt och middagsråvaror tog tid...
sedan var det lite strul på blogg.se. Men nu verkar det fungera (håller tummarna).

Inser att köket är ett rum med rätt mycket orange, i alla fall i mitt hem.
Ett par makrobilder från köket får inleda
  
ja, det syns väl vad dessa bilder föreställer?

Fortsätter med en av få cd-skivor som har orange!
En härlig skiva med Todd Rundgren, bara trixande med sin egen röst, rolig skiva!

Har en hel del musik i platt form, men just orange är ovanligt... lustigt!

När det gäller böcker finner jag samma problem. Orange förekommer nästan inte alls...
men i min Snobbenboksamling hittade jag dessa framsidor

två nyanser av orange...

Vill ta med ett par fina små saker mina barn gjort.
 
Gjord av min dotter och denna lilla tavla (en tumme hög) var sonens första arbete i syslöjden...
Dotterns egendesignade pryl kanske är svår att se..?
Svar kommer först mot helgen (gissa gärna!)

avslutar med en kvällssol ;-)

Utsikt från Sjöberget ut över Mälaren...

ja, detta var mitt bidrag till veckans tisdagstema - orange.
När detta är publicerat ska jag börja kolla runt bland andras bidrag, det är alltid lika skoj!
Det kan du också göra här http://tisdagstema.se/2008/05/06/orange-2/
Erik

Kommentarer:

1 Famos:

Många bra bilder på temat.

Skrattade gott åt historien om Dessan. Helfestligt!

Ha det gott!

2 Christer:

Vilken samling!

3 Erika:

Du hade en hel del orange saker i hemmet. Det enda jag har är två-tre konstgjorda blommor i en vas i hallen. Förövrigt finns inte den färgen i mitt hem. Bilden på kvälls-solen är vacker. Alla sådana motiv är så fina.



Vad dotterns design skall föreställa få bli en ren gissning. Någon form av skål med hål i. Skrattar, vilket intelligent svar du fick där.

4 Soffy:

Jag var också inne på att hitta ett skivomslag, men jag tröttnade på letandet- vi har en del...

5 Erik:

Famos: Roligt att du hittade mina bilder och att Dessanhistorien roade.



Christer: Gillade din apelsinbild ;-) Får kolla in lite mer hos magistern...



Erika: Jag blev förvånad själv. Ja, din gissning är intressant, men inte rätt.

Hittade en annan orange sak. Kommer med den, som en bildgåta. Men det blir först imorgon... Den är kanske enklare än vad min dotter skapat :-)



Soffy: Jaha, intresseklubben noterar att den stora samlingen hindrade dig från att hitta en med mycket orange. Jag undrar jag? Tror inte det finns så många i just den färgen...

Kanske finns något desperat dansband som spökat ut sig i orange sparkdräkter på något skivomslag!?

Bland dansbanden verkar inga färger vara förbjudna, he he.

6 Annika:

Vacker bild med kvällssolen! Svar: Du har så rätt; A är en apa! O däremot är en ostbåge! Inte helt lätt att lista ut! :) Tack för titten på min blogg!

7 Pialotta:

Här har du verkligen samlat orange:-)

Så är det med blogg.se det strular nu för mig här.. går inte att skicka iväg kommentarer på vissa bloggar.. Så du har flyttat nu då.. läste på Ingers blogg:-) Inte jag, mina finns fortfarande på gamla, undras tro hur det där ska bli, jag som har så mycket foton:-)

8 Erik:

A för apa, ja det står nog högt i kurs bland barn.

Kul att du gillade kvällssolen Annika ;-)



Pialotta, det var väldigt struligt i cirka en timme, sedan har det fungerat ganska bra.

Lite irriterad över att bloggen inte längre har sökord, gillade den funktionen på gamla blogg.se.

Men det finns en del saker som är rätt vettiga.

Jag har varit hos dig, men en kommentar ville inte ta. När den suddades bort, så gav jag upp.

Ja, när det strulade för mig, så ville jag varna Inger, för hon var på väg att flytta.

Vi får se de närmaste dagarna. Har tyvärr ingen aning hur det funkar för en sådan fotografernade bloggare som du. Hoppas allt funkar när du väl flyttar :-)

Gillar dina senaste bilder, du komponerar dina bilder fint!

Ja, lustigt med mina orangebilder. Fick ihop ett gäng bara så där, svisch. Hade själv ingen aning om att hemmet hade så mycket orange i sig...

Det enda jag letade efter var en skiva i rätt färg, fann en bra till slut.

Ha en skön onsdag!

9 Fru Lundgren:

Blir som vanligt lika impad över dina bilder! =)

10 Erik:

Tack fru Lundgren ;-)

Själv blir jag lite oroad över allt orange...

Får nog rensa bort lite.

Orange är verkligen ingen favoritfärg :-l



Önskar alla en skön dag.

Nu ska jag ut i värmen :-)

Kommentera här: