Vatten med Robban

Med tanke på förra inlägget, om det nu finns någon som missat eller inte minns Robban Brobergs låt Vatten så fann jag en version från Allsång på Skansen från 2007.
Många klurigheter har kommit från Robert Karl Oskar Brobergs musikaliska penna och skojiga shower har han turnerat runt med i Sverige. Har själv sett honom på Gröna Lunds teatern ett par gånger med olika shower, vitsigt och flödande!


Verkligen en passande låt att sjunga från Solidens scen!
Robban har en egen hemsida med lite tavlor och annat, kolla här

bara att sjunga med:

Vatten! - Sta´n Är Full Av Vatten
text: Robert Broberg
 

Vatten! -
sta´n är full av vatten
vatten
och härom natten

Kom vi ut ett gäng från Opera
när det var nån som ropa
från en båt
vilket håll är ni på väg åt
Se´n följde vi med till Karlberg
medan sta´n av morronsolen
fick rosa färg...

vatten - sta´n är full av vatten
vatten - lite grann i hatten

om man tar en helikopter
rakt upp
ser man alla öarna me´samma
sprida sej ut mot horisonten
innifrån brospann & hamnar -
man se´n på en Sightseeing tur
så säger allihop - när dom kliver ur...

vatten - sta´n är full av vatten
vatten - bakom ratten

kan man sitta på en liten kutter
mellan kanaler och holmar
har jag mina rötter
där Djurgårdsfärjan bolmar
från Haga till Lidingöbro
kan man paddla, segla, surfa, gå
- eller ro!

(på) Vatten - stan är full av vatten
vatten
och härom natten....

Erik

Kommentarer:

1 Bosse67:

Haha, vilket charmigt och musikaliskt framförande av den sköna låten. Härligt när alla småtjejerna sjunger med i refrängen. Han har bjussat på mycket kul, den gamle skiffle-Roban. Tack för videon, Erik, den gjorde mig ännu gladare.

2 Erik:

Skojigt. Kan jag skicka vidare ett leende eller skratt så är jag glad :-)

Kommentera här: