Veckans fönster nr 12

Ja så var det dags att leverera ett foto på ett fönster. Trevligt avbrott i julmatsskapandet, dags för morots- och kolrotslåda! Men just nu inlägg med ett fönster ;-)
Susanne är i Italien (Lyckos!) men visar ett sött fönster med glasmålning och vacker tegelvägg. Det är Sassa som håller i "veckans fönster".
Det usla vädret ger ingen lust till nytaget foto, utan jag söker i arkivet...



Vore skönt om himlen kunde vara minst så blå som husväggen runt fönstren...

Fler fönster lär du kunna hitta bland kommentarerna i denna länk

Nu tillbaka till "lådorna"...
Erik

Kommentarer:

1 Susanne:

Fina fònster pà tràhusvàggen!



Ska jag gòra dig lite mer avundsjuk och beràtta att solen stràlar hàr i Italien? Ja, inte just nu, men tidigare idag dà jag var ute och tittade pà en levande julkrubba med flera barn fràn ett dagis dàr en slàkting jobbar. Ska se om jag fàr upp nàgra av fotona jag tog.



Buon Natale!

2 Lusthuset:

Vackra fönster. Jag är en stor älskare av vackra gamla fönster. Iband när man fotar fönster kanske folk tror att man är närgången, men ännu så länge har det gått bra. Utanför mitt fönster/dörr från Sofiero är det en stor gräsmatta kallad kungliga fotbollsplanen och ytterligare längre bort ligger Öresund. Bilden är tagen för några år sedan en marsvinterdag. Ha en skön jul.

Kommentera här: