Fredagsfärg - gul och svart

Ja, jag vet att det är lördag!
Så antagligen har jag diskat mig själv nu när bidraget kommer först på lördagen..?
Men jag mjukstartar lite i efterskott denna vecka (och kommer igen nästa färgtemafredag).
Gult och svart ger krypande olustkänslor, eftersom jag som stockholmare har ett lag som gärna klär sig i dessa färger (fast de felaktigt räknas som stockholmslag idag, de har sin hemvist i Solna, som är en egen stad utanför Stockholm). Behöver kanske inte säga att jag själv hejar på ett annat stockholmslag!?
Nog tjafsat om detta!

Jag fick leta lite innan jag fann detta bullriga bidrag. Tror det handlade om någon typ av fredlig protest. För denna grupp kom in på flygplatsen i Sousse och blev genast omringade av en grupp säkerhetsvakter som bryskt motade ut dem från flygplatsen. De spelade högljutt olika blåsinstrument och trummor. En vakt slet ett trumpetliknande instrument från en av de gulsvartklädda männen och en trumma for i backen och rullade iväg in i vänthallen. Jag fick skyndsamt flytta på mig, ville inte bli inblandad i detta tumult. Skulle ju själv flyga därifrån...
 

Väldigt fredligt demonstrationståg på flygplatsen i Sousse, Tunisien.

Detta är mitt bidrag till veckans fredagstema, här finns många fler bidrag.

Lite senare hade redan tumultet börjat, fast på mitt foto ser det lugnt ut...
Snudd på slagsmål. Jag hade att göra för att förbruka landets sista slantar (får inget ta med dig när du far)
så jag följde inte med ut och plåtade mer...


klicka på bilden så blir den lite större... om ni vill se mer

Få se om jag kan vara med, fast det är lördag?

Ska i alla fall inte missa fototrissen imorgon! Undrar vad det blir för tema?
Erik

Kommentera här: